Saturday, December 17, 2011

Y2K Alaf baru

Date: 15/12/11
location: centermart futsal
time: 10 pm
event: friendly session F.U Squad Vs Y2K
jersy: F.U -black....Y2K -Red


final score : F.U squad = 16 ... Y2K F.T =06


line up-

nakazato
Arif
Ricky( datang lewat kena denda RM 3)
Adam
Endy
Krul (K)


player kena banned 2 minggu : Alif ( janji nak datang tapi tak datang)


first of all aku nak ucap terima kasih pada semua player F. U yang hadir .kerana anda semua team F.U ni masih bertahan dan yang paling penting masih mendapat diskaun court dari centermart futsal,walau pun F.U dah stop friendly kat tempat ni 2-3 bulan lepas.
dan terima kasih juga pada player yang tak hadir,kalau korang tak buat janji macam ni tak thrill la aku nak handle team ni,


berbalik pada friendly dengan Y2k F.T


aku memang takde info pasal team ni,serius tak pernah dengar,tah macam mana dia boleh contact aku untuk set friendly,walaupun patutnya F.U friendly dengan Omax F.T tapi disebabkan Omax F.t lambat untuk comfirm so aku terima la cabaran yang dihulur oleh Y2k F.T.


macam biasa player F.U datang dengan penuh semangat dan tepat masa mula dengan Endy(bergaya dengan jam baru) jeles aku.


kemudian Arif tiba jalan macam gangster,(tau la minggu lepas injured nak kaver kata dah ok la tu)


Krul pula sampai macam biasa...muka blur pi terus sampai kaunter tak nampak kitaorang kat sebelah,yang dia nampak si lia kat kaunter je...huh sempat cuci mata.


last sekali Adam, memula aku heran gak pasal selalu dia bila dah nak start game baru nampak muka tapi malam ni awal lak....sekali tengok belakang ada escort...patut la,kena bawak gi shopping dulu kut,tu yang awal sampai .


so macam biasa regular costumer,court belum buka lampu lagi kitaorang dah redah masuk.semua buat muka kaver budjet star,tunggu punya tunggu 10.25 baru player team Y2K F.T cukup,tu pun baru nak pakai kasut,jersi...nak beli air. 


memang malang la nasib team Y2K ni sebab F.U dah berpeluh warm up..selalu F.U kena komplen pasal team yang selalu slow,lambat panas dalam 10-15 minit pertama.


jadi bila start je belum masuk 5 minit F.U dah score 3...Y2K masih 0..kemudian aku tukar formasi pasal tengok Y2K F.T key player dia main pivot,skill control ball yang hebat,tapi kelemahan dia takde shooting,manakala passing agak lambat,suka pegang bola lama.


- kalau jumpa team yang macam ni adalah mudah untuk main press foward,mid court close angle.-


F.U formasi malam ni adalah Adam -pivot, Endy dan Arif(Ricky) full time flank,aku lebih pada targetman...main target adalah press pivot Y2K sambil Adam akan contol ball dari bawah,masuk ke tengah, sambil Arif,Endy dan Ricky akan buat rotating smiley flanker.jadi para-para flanker ni akan dapat space yang luas pasal diaorang akan rotate di bawah sambil Adam akan akan cover dari tengah manakala aku akan curi bola dan set pada flanker atau try sendiri.


macam biasa kalau ada plan dan semua player berdisplin ikut mesti la menang ye tak?
dari awal selepas F.U buat formasi ni F.U dah leading -9 berbalas Y2k -0.


full time score F.U -16 ....  Y2k F.T -6


sedikit info pada hujung bulan 12 kita kemungkinan akan pakai jersi baru(tunggu arif balik kampung ) dan bulan januari kita akan start main tournament balik.


tahniah semua..so jumpa next week.






No comments:

Post a Comment