Saturday, December 24, 2011

Reserve Cavalry


Date: 22/12/11
location: centermart futsal
time: 10 pm
event: friendly session F.U Squad Vs Scorelex F.C
jersy: F.U -black.... Scorelex  -White


final score : F.U squad = 13 ...  Scorelex  F.C =11


line up-

nakazato
Arif
Ricky( datang lewat kena lagi up denda RM 5)
Along
Reserve Cavalry #1
Reserve Cavalry #2


Adam-train with main team for SFFT tournament
Krul-not feel well.
Endy-other commitment


mengikut perancangan awal FU sepatutnya ber session dengan pasukan K1 CFT yang di setkan oleh manager nya sendiri iaitu hafiz, tapi disebabkan masalah perbadi beberapa player diaorang so hafiz minta cancel friendly dengan team dia.


FU bernasib baik sebab last minit sempat juga cari team lain ganti iaitu Scorelex,yang diketuai oleh Wan chai.


kemudian lagi satu masaalah timbul, endy tak dapat datang sebab ada komitmen yang lain,krul pula tak sihat, manakala Adam pula kena panggil oleh pasukan utama dia untuk training sebab ada tournament sabtu minggu ni.


so aku terpaksa panggil along dan 2 player dari pasukan liverbird yang kebetulan ada friendly kat tempat yang sama cuma diaorang game pukul 9.


jadi untuk friendly kali ni macam biasa , game plan belasah digunakan sebab hampir separuh dari FU bukan pemain tetap,so memang taktikal ke laut.


dari mula lagi semua player baik dari FU atau Scorelex macam malu-malu pula,semua asyik backpass takde yang nak rembat agaknya,kalau gol pun semua gol lembut je..tak faham aku,korang bayar duit court tapi segan-segan nak try takut jaring koyak kot,...tapi kejap je segan nya,lepas FU lead 5-3 baru la skill dari arif,ricky baru nak keluar.


disebabkan aku dah biasa train dengan Scorelex dulu jadi taktikal dan game plan diaorang ni memang aku dah tahu,kebanyakan gerakan diaorang adalah dari pivot passing ke targetman iaitu pemain tengah diaorang sebeluh passing ke tepi sebelum cross balik untuk targetman shoot.Alo diaorang ni memang takkan try dari tepi atau solo,so kebanyakan gol diaorang adalah dari targetman atau Pivot yang ambil kedudukan dalam bulatan untuk shoot atau control game.


- untuk team yang guna game plan macam ni cara yang paling mudah adalah dengan main 2 orang Pivot on defend,dan satu Pivot bila menyerang.so bila alo dia cuba masuk dari tepi kiri atau kanan,player yang main Pivot akan stay dalam bulatan gol dan seorang lagi akan press dari mana bola tu ada.


dan lagi sekali FU menang lagi,walaupun dua-dua team  berbalas serang cuma FU lebih 2 gol je,


jadi next time kita akan cuba up tempo lagi,slow sangat korang ni,


apa pun harap korang bersedia untuk plan yang aku tengah atur untuk FU sepanjang tahun depan.


k see you all next week session.
                                                         




                       SCORELEX FC

No comments:

Post a Comment