Saturday, December 17, 2011

game plan yang berjaya

Date: 01/12/11
location: centermart futsal
time: 10 pm
event: friendly session vs team Aril
jersy: -


final score : F.U squad = 16 ...team aril =14


line up-

nakazato
Arif
Along
Adam
Endy
Krul (K)


Setelah hampir berputus asa selama 2-3 bulan cari player untuk Fu squad dan dah memang rasa dah nak bubar team ni,
so ikut plan asalnya aku dah mula masuk akademi dan mula men'coaching' beberapa team junior dan akhirnya ikut cara yang betul iaitu masuk coaching course yang dianjurkan oleh Viking Futsal.


tapi kaki memang tak boleh tahan...hati pun asyik panas je....bila bosan selalu gak aku turun mana-mana court futsal cuci mata terutamanya SP subang jaya( awek main futsal kat sini banyak doh) memang panas tengok team-team lain friendly pakai jersi gempak bagai,kasut semua legit ori, rambut dah semestinya style ronaldo tapi sayangnya game hancur,skill rasa macam nak kena tampar kepala... sambil pandang keliling tayang skill tah hapa-hapa.


so besoknya aku start collect balik member-member lama yang masih setia menunggu sms aku untuk panggil game friendly...thanks bro-bro.


walaupun ada beberapa player yang aku harapkan untuk game ni tak dapat turun so nasib baik ada player yang free hari tu macam along,adam endy.arif, krul jadi la dari xde.


perancangan aku untuk game ni Fu akan main cara rotating compact daimond,sebab Adam ada so plan ni memang sesuai dengan cara adam control mid court , mana kala arif dan endy lebih kepada rotating spear,aku lebih pada pivot along,krul ganti-ganti jadi keeper buat sementara aku cari player lain.


dalam game ni semua ikut plan dan strategi tapi ada sikit lagi kena adjust ...pelan-pelan kayuh .
so kalau semua ikut plan mestilah Fu memang,yup leading dari minit pertama 6 berbalas 0,kemudian bila muka nampak dah kelat sikit baru team lawan start kejar balik tapi Fu masih bertahan dan menag bergaya macam menang pingat emas rasanya. tahniah semua.
so jumpa lagi next week k.



No comments:

Post a Comment